چه نوع آسانسوری متناسب ساختمان شماست؟

آسانسور در دوحالت ساختمان های نوساز و ساختمان های قدیمی نصب و راه اندازی می شود.

ساختمان های نوساز

برای ساختمان هایی که در حال ساخت اند ویا ساخته شده اند ودارای چاهک مخصوص آسانسور می باشند می توان تمامی انواع آسانسور اعم از کششی گیربکس دار(معمولی) ، هیدرولیک (بدون موتورخانه) و یا گیرلس(با موتورخانه یا بدون آن) با توضیحات زیر انتخاب کرد.

    • در ساختمان های نوساز اغلب به دلیل کاهش هزینه ساخت در ایران از آسانسورهای کششی(معمولی)انتخاب می شود.
    • در ساختمان های نوسازی که که موتورخانه تعبیه نشده و یا قصد طراحی یک توقف بیشتر در آخرین طبقه به صورت بهار خواب (به جای موتورخانه) دارند از آسانسورهای هیدرولیک استفاده خواهد شد.
  • در ساختمان های تجاری و یا اداری که تعداد استارت بالا خواهند داشت بهترین انتخاب آسانسور گیرلس و یا هیدرولیک می باشد.آسانسورهای گیرلس به دلیل سرعت بالا و نرمیت فوق العاده در تعداد توقف های بالا مانند برج ها و یا تعداد استارت بالا بهترین عملکرد را دارند.

ساختمان های قدیمی

ساختمان هایی که چندین سال از ساخت آن ها می گذرد و چاهک مخصوص به آسانسور در خود ندارند می توانند اولین انتخا آسانسور هیدرولیک و یا در صورت امکان از آسانسور کششی استفاده نمایند.

    • اولین و بهترین گزینه برای این گونه ساختمان ها آسانسور هیدرولیک می باشد که می تواند در فضای چشم پله ای (فضای بین پلکان و یا راه پله ساختمان) و یا به صورت آسانسور از نما (خارج از ساختمان) نصب گردد.
  • در صورت امکان احداث چاهک و احداث موتورخانه در بالای آن و یا پشت بام می توان از آسانسور های کششی(معمولی) نیز استفاده کرد که از نظر هزینه مقرون به صرفه می باشد. اما باید در نظر داشت که مزیت های آسانسور هیدرولیک را دارا نمی باشد و در آینده هزینه های جانبی آن بیشتر از هیدرولیک خواهد شد.

فهرست مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
Call Now Button