آسانسور راه پله

بررسی تخصصی آسانسور راه پله ( پله پیما )  

آسانسور راه پله ( پله پیما )  وسیله ای مکانیکی برای بالا بردن افراد از پله ها به بالا و پایین است.

برای پله هایی که به اندازه کافی زیاد هستند  ، یک ریل راه آهن مانند به آج های پله ها سوار می شود.

یک صندلی یا سکوی بلند کردن به  این ریل وصل شده است.

فردی روی صندلی یا سکو می رود و با صندلی که در طول ریل حرکت می کند از پله ها بالا یا پایین می روید.

آسانسورهای پله به عنوان آسانسورهای پله ، آسانسورهای پله ، آسانسورهای صندلی ، گلایدرهای پله و با نامهای دیگر شناخته می شوند.

این نوع بالابر صندلی را نباید با صندلی مورد استفاده اسکی بازان اشتباه گرفت.

اصطلاح کوهنورد پله می تواند به آسانسورهای پله یا معمولاً به تجهیزات ورزش با همین نام اطلاق شود.

برخی از اولین آسانسور راه پله ( پله پیما )  که به صورت تجاری تولید می شوند در دهه 1930 توسط شرکت Inclinator آمریکا در آمریکا تبلیغ و فروخته شدند. بسیاری از کاربران در آن زمان قربانی فلج اطفال بودند .

اکنون آسانسور راه پله ( پله پیما )  برای استفاده در افراد مسن ، مستعد سقوط و معلولانی که قادر به ایمن کردن پله ها نیستند ، دیده می شوند.

تاریخچه آسانسور راه پله ( پله پیما )  

در دهه 1920 ، CC Crispen ، کارآفرین پنسیلوانیا ، راهی را برای ایجاد امکان سفر به دوست بیمار خود از کف به کف ایجاد کرد.

ایده Crispen طراحی صندلی بود که بتواند از پله ها بالا رود. او یک مهندس خودآموز ، اولین نمونه اولیه صندلی شیب دار را ساخت.

او آن را Inclin-ator نامید. پیش از این فردریک مفت از Royal Tunbridge Wells ، “صندلی نامعتبر با Tramway برای استفاده در پله ها” اختراع و ثبت اختراع كرد.

با این حال ، دکتر دیوید استارکی ، مورخ تلویزیون ، در سال 2009 ، شواهدی را در لیستی از دارایی های پادشاه هنری هشتم یافت که اولین راه پله اختراع شده به پادشاه را نسبت می دهد. این پادشاه 30 سنگی که در اثر جوش زدن مجروح شده بود ، از صندلی استفاده کرده بود که توسط بندگان در کاخ باستانی وایت هال در لندن توسط پله های بالا و پایین پله ها روی سیستم بلوک و حلق آویز قرار گرفته بود.

 

ویژگی های آسانسور راه پله ( پله پیما )  

آسانسورهای راه پله یا آسانسور راه پله ( پله پیما )  مدرن را می توان با طیف گسترده ای از ویژگی ها از قبیل ارتفاع صندلی قابل تنظیم ، سوئیچ های جدا شده باتری ، ایستگاه های تماس ، راه آهن ‘flip-up’ ، سوئیچ کلید ، مرحله تاشو ، فرماندار سرعت ، کمربند ایمنی ، شروع نرم و توقف نرم یافت.

 

ریل آسانسور راه پله ( پله پیما )  

ریل های مستقیم برای استفاده در راه پله های داخلی معمولاً از آلومینیوم یا استیل اکسترود شده ساخته می شوند و به شکل های مقطع مختلفی ارائه می شوند. این ریل ها بسته به طول ممکن است معمولاً بالای 30 کیلوگرم وزن داشته باشند. در بیشتر برنامه ها ، آنها با براکت های فلزی به مراحل وصل می شوند (که بعضاً “شکاف” نامیده می شوند).

اگر ریل از در ورودی در پایین پله ها عبور کند یا باعث انسداد شود ، می توان لولا را در آن نصب کرد تا انتهای راه آهن در هنگام استفاده از آن باز نشود.

ریل های خمیده از موادی مانند فولاد یا آلومینیوم ساخته شده اند و مطابق با طراح به اشکال مختلف مقطعی وارد می شوند. طرح های منحصر به فرد متفاوت است و احتمالاً ملاك اصلی این است كه منحنی ها با كمترین شعاع ممكن باشد تا آنها به سختی در اطراف اشیاء از جمله پست های نیوز پیچیده شوند.

بخش های ریل های خمیده معمولاً به خوبی بسته بندی می شوند تا از آسیب در هنگام حمل و نقل جلوگیری شود و در محل جمع نشده و مونتاژ می شوند.

ریل های بالابر پله های ویلچر ممکن است علاوه بر رفع پله ، به دیوارها ایمن باشد.

 

واگن یا کابین آسانسور راه پله ( پله پیما )  

کابین مؤلفه ای است که در طول ریل حرکت می کند و به طور معمول با غلطک هایی با قطر کوچک اجرا می شود. در اکثر طرح ها کابین توسط یک کابل یا زنجیره کشیده می شود ، یا توسط یک سیستم رک و پین یا سایر ترتیب های درایو در امتداد ریل شیب دار رانده می شود.

 

بسیاری از واگن های داخلی دارای صندلی با اسلحه و صندلی پایه هستند. برخی از مدل های خاص دارای یک سکوی آماده به کار هستند که به عنوان صندلی “perch” نیز شناخته می شود. برای کاربرانی که دارای پاهای کوتاهتر هستند ، می توان صندلی کوتاه تعبیه کرد ، تا آسانسور بتواند روی آن بنشیند. صندلی ها را می توان متناسب با نیازهای فردی تنظیم کرد.

 

طرح مرسوم برای بالابر معمولی داخلی این است که صندلی را در زوایای مناسب به سمت ریلی قرار دهید تا کاربر از ” پهلوها ” استفاده کند. در بالای پله ها صندلی را می توان چرخانده ، معمولاً از حدود 45 درجه یا 90 درجه ، سپس در جای خود قفل کرد تا کاربر بتواند از روی آن در یک فرود بلند شود. بسته به توانایی کاربران ، آسانسورهای پله با یک چرخ دستی دستی یا یک مفصل گردنده در دسترس هستند.

 

بیشتر صندلی های چرخان دارای سوئیچ ایمنی هستند بنابراین بالابر پله حرکت نمی کند مگر اینکه صندلی در موقعیت سفر خود قفل شود. مدل های ویژه ای با صندلی هایی که در قسمت پایین پله قرار گرفته اند برای کاربرانی که دارای نخاع یا سایر شرایط هستند برای کاربران ایجاد شده است که از استفاده از چیدمان معمولی صندلی جلوگیری می کند. فضای فرود با این صندلی های خاص نیاز به فضای بیشتری دارد.

 

انواع آسانسور راه پله

آسانسور راه پله مستقیم راه

 

راه پله رستوران

اینها متداول ترین نوع آسانسورهای پله ای است که در خانه های خصوصی با پله های مستقیم استفاده می شود و دارای یک ریل مستقیم (مسیر) است که به مراحل پله ها وصل شده است. آسانسور راه پله ( پله پیما )  مستقیم می توانند در طی روزهایی كه سفارش داده می شوند نصب شوند و در صورت داشتن ریلی كه به راحتی از یك قسمت بورس بریده شود ، آنها ارزانترین آسانسورهای پله هستند.

 

آسانسور راه پله خمیده

آسانسورهای پله خمیده برای دنبال کردن شکل یک پله شخصی ( پله های خمیده ) ساخته می شوند.

در راه پله ها با فرود مسطح متوسط ​​، آنها را با فراهم كردن يك سوار مداوم به طول كل راه پله ، نياز به چند دستگاه آسانسور پله را برطرف مي كنيد.

از آنجا که راه آهن به منظور پیاده روی از پله ها سفارشی ساخته شده است ، و به دلیل اینکه صندلی پیچیده تر از آسانسور راه پله مستقیم است (این امکان را دارد که هنگام مسافرت در امتداد یک مسیر که مسیر و زاویه آن تغییر می کند) در سطح باقی بماند. آسانسورهای راه پله برای پله های مستقیم هزینه بالاتری نسبت به بالابرهای راه پله دارند.

مشخص کردن آسانسور راه پله خمیده معمولاً شامل اندازه گیری دقیق ، طراحی و ساخت می باشد و مراحل نصب معمولاً بیشتر از آسانسور پله مستقیم خانگی طول می کشد.

یک تولید کننده می تواند یک بالابر پله خمیده ساخته شده از قطعات مدولار را تهیه کند. این مزیت زمان تحویل سریع ، حتی روز بعد را دارد. نصب کننده قسمت های زیادی را می دهد و از آنها عکس می گیرد. آنها معمولاً از نظر قیمتی شبیه به آسانسور پله خمیده سفارشی هستند.

آسانسور پلکان عمودی صندلی چرخدار اصلاح

بالابرهای سکو عمودی تحت تعریف کلی آسانسور پله ها قرار دارند و معمولاً به دلیل اینکه قصد دارند صندلی چرخدار یا اسکوتر و شخص را حمل کنند ، بسیار سنگین تر از آسانسور پله داخلی هستند.

 

بیشتر آسانسورهای راه پله در ساختمانهای دسترسی عمومی و یا داخل و خارج از منازل خصوصی استفاده می شوند.

 

این سکو به اندازه کافی بزرگ است که یک صندلی چرخدار یا اسکوتر و کاربر آن را در خود جای داده است ، و ممکن است دارای لبه های تاشو تاشو باشد که پایین می آیند و به عنوان رمپ عمل می کنند تا تغییرات سطح کف را امکان پذیر کند. این فلپ ها همچنین مانع از حرکت ویلچر روی لبه سکو می شوند.

 

ریل ها ، لزوماً از ساخت و سازهای سنگین برای پشتیبانی از بار برخوردار هستند و سیستم درایو معمولاً در یک ریل بخش لوله ای یا اکستروژن آلومینیومی جای می گیرد . بعضی از مدل ها دارای کابل های فولادی در داخل لوله هستند ، برخی دیگر زنجیر دارند. با این وجود دیگران ممکن است از سیستم دندانه دار و پین استفاده کنند.

 

بسیاری از آسانسورهای پله ای ویلچر برای سفارش طراحی و ساخته شده اند. برخی دیگر ممکن است یک سکوی استاندارد و کالسکه استاندارد را تشکیل دهند که تنها نیاز ویژه آن طول ریل یا مسیر است.

 

برخی صندلی های بالابر پله نیز می توانند به عنوان صندلی های چرخدار داخلی استفاده شوند.

 

آسانسور پله در فضای باز

آسانسور در فضای باز Stairor با صندلی ، صندوق عقب ، زیرپوش یا سیستم عامل ارائه می شود و در سراسر جهان به فروش می رسد. آنها شبیه به آسانسورهای پله داخلی اما با ضد آب بودن بهبود یافته هستند.

بیشتر بدانید

برای برخی از انواع آسانسورهای پله یک بازار مصرفی دوم وجود دارد. این بیشتر در انواع داخلی راه آهن مستقیم است. ریل را می توان در صورت طولانی بودن طولانی کرد ، یا با “کیت اتصال” طولانی کرد. اکثر مدل ها اجازه می دهند که کالسکه “مجدداً دست به دست شود” تا بتوان از آن در سمت چپ یا راست پله استفاده کرد.

 

در روزهای ابتدایی آسانسورهای راه پله خمیده ، بازار دوم کاربر به دلیل مشکل در تطابق ریل ها با طرح متفاوت وجود نداشت. حتی راه پله های ساخته شده به همان مشخصات طراحی در خانه های همسایه تغییرات مختلفی دارند ، اما در اکثر “پیوند” های انجام شده ، تفاوت های زیادی برای عملی شدن آن وجود دارد. بسیاری از مالکان مجبور شده اند مبلغی را برای برداشتن آسانسورهای پله خمیده ناخواسته بپردازند.

 

اخیراً ، برخی از ریل های خمیده به یک طراحی ماژولار تولید شده اند ، بنابراین اجزای سازنده آن می توانند در جایی دیگر منوط نشوند و مورد استفاده قرار گیرند ، با توجه به طراحی و ملاحظات ایمنی. در برخی موارد ، ریل های لوله ای که در طول تولید جوش داده شده اند ، توسط شرکت های ویژه ریل تولید می شوند تا از این طریق با یک کابین ، کنترل ها و سایر اجزای قبلی استفاده شود. شاید این مانند قرار دادن یک لوکوموتیو قدیمی در خطوط ریلی جدید باشد. این راه حل هزینه کمتری نسبت به خرید یک سیستم کاملاً جدید فراهم می کند.

 

برخی از شرکتهای بیمه ، خط مشی تقسیم آسانسورهای پله را ارائه داده اند ؛ به همین دلیل تولید کنندگان و نصب کننده ها گارانتی گسترده ارائه داده اند .

 

قطعات آسانسور راه پله ( پله پیما )  

برخی از تولیدکنندگان به جای صندلی ، صندوق پله را به جای صندلی برای جابجایی کالا بین سطوح مختلف ، معمولاً در ساختمانهای تجاری یا صنعتی ، تولید می کنند. برخی مشاغل آسانسورهای پله معمولی داخلی را صرفاً به عنوان حمل و نقل کالا خریداری کرده اند و وسایلی مانند جعبه لوازم التحریر را روی صندلی قرار داده اند.

 

AC و DC رو

بالابرهای اولیه راه پله بیشتر دارای موتورهای درایو جریان متناوب (AC) بودند که در ولتاژ برق کامل جریان داشته باشند (حدود 115 ولت در آمریکای شمالی ، 230 ولت در اروپا). یک “زنجیره انرژی” در امتداد یا از طریق راه آهن حرکت می کرد تا کابل برق را از نقطه تأمین به واگن حمل کند.

 

اخیراً آسانسورهای پله داخلی از باتریهای قابل شارژ تغذیه شده اند و از جریان مستقیم (DC) استفاده می کنند. یکی از نکات فروش این است که یک بالابر پله DC در حین قطع برق ، به شرط شارژ شدن باتری های کافی ، به عملکرد خود ادامه خواهد داد. بیشتر آسانسورهای پله دارای “نقطه شارژ” هستند که واحد برای شارژ باتری های خود “پارک” می کند. برخی از آسانسورهای پله مستقیم بدون در نظر گرفتن مکانی که در طول مسیر قرار دارند ، قابلیت شارژ مداوم را دارند.

در اکثر مدل های DC ، باتری ها در داخل کالسکه جای می گیرند و با آن سفر می کنند.

با این حال ، برخی مدل ها با موتورهای سه فاز طراحی شده اند و باتری ها (در کل سه) در یک کابینت نصب شده در نزدیکی بالا یا پایین راه آهن قرار گرفته اند. برای تبدیل انرژی DC به سه فاز AC از سیستم اینورتر استفاده شد.

امتیاز قدرت موتورهای درایو برای بالابرهای راه آهن مستقیم داخلی ممکن است در حدود 250 وات باشد.

نیاز انرژی برای بارهای سنگین ، شیب های بسیار شیب دار و بالابرهای پله ای ویلچر بیشتر خواهد بود.

 

کنترل آسانسور راه پله ( پله پیما )  

 

آسانسور پله رو با کنترل از راه دور

آسانسورهای پله تا حد زیادی با استفاده از کنترل روی بازوی آسانسور کار می کنند. این یا سوئیچ است یا یک اهرم نوع ضامن. این سوئیچ بزرگتر بزرگتر حتی کاربران دارای تحرک محدود یا شرایط سخت امکان استفاده از آسانسورهای پله را به راحتی و با خیال راحت فراهم می کند.

 

کنترل های الکترونیکی بطور گسترده استفاده می شوند. بسیاری از آسانسورهای پله دارای فرکانس رادیویی یا کنترل از راه دور مادون قرمز هستند . مشخص شده است كه تشعشع دستگاههايي مانند چراغ هاي فلورسنت مي تواند در كنترل بالابر مادون قرمز پله تداخل داشته باشد. همچنین چراغهای گرمایی و رشته ای در برخی شرایط می توانند تأثیر منفی بگذارد.

 

طراحی مدار کنترل در بین تولید کنندگان و مدل های مختلف بسیار متفاوت است. بالابرهای راه آهن خمیده دارای کنترل های پیچیده تری نسبت به آنهایی که دارای ریل مستقیم هستند.

 

ممکن است صندلی آسانسور راه آهن خمیده خم شود ، بنابراین در حالی که در اطراف منحنی حرکت می کند افقی باقی می ماند و در مورد زاویه های مختلف شیب مذاکره می کند. این امر به یک سیستم موتور و پیوند اضافی نیاز دارد.

 

همچنین ، کابین در خمها کند می شود اما سریعتر در مسیر مستقیم حرکت می کند. این به معنای یک سیستم کنترل پیچیده تر است. کنترل های مدرن ریزپردازنده های کوچکی دارند که ویژگی های سفر را “یاد می گیرند” و داده ها را در حافظه نگه می دارند. آنها همچنین تعداد سفر و مسیر را ثبت می کنند. این به مهندسان خدمات در تماس های تعمیر و نگهداری کمک می کند.

 

برخی از توسعه کنترلهای خودآزمایی از آغاز قرن بیست و یکم آغاز شد. ایده این بود که آسانسورهای پله پیش بینی می کنند چه موقع اجزاء در حال خراب شدن هستند و به طور خودکار اطلاعات را به ارائه دهنده خدمات منتقل می کنند تا یک بازدید انجام شود.

ایمنی آسانسور راه پله ( پله پیما )  

برای برآورده کردن کدهای ایمنی ، آسانسورهای پله معمولاً دارای سوئیچ های برش خورده هستند که به “لبه های ایمنی” و سایر وسایل محافظ وصل شده اند ، بنابراین در صورت عدم موفقیت ، درایو قطع می شود. آسانسورهای مدرن از راحتی بالایی برخوردار هستند ، اما ایمنی همیشه مهم است. “لبه های ایمنی” یک ویژگی مشترک برای پاور و پاورقی است.

“لبه های ایمنی” اطمینان حاصل می کند که در صورت وجود هرگونه انسداد در پله ها ، آسانسور پله به طور خودکار متوقف می شود و فقط از انسداد دور می شود.

 

آسانسورهای پله یا آسانسور راه پله ( پله پیما )  توسط افراد در هر سنی استفاده می شود و صندلی های اتومبیل کودک معمولاً می توانند با استفاده از کمربند ایمنی ارائه شده توسط سیستم آسانسور پله ، یک صندلی استاندارد بالابر پله ثابت کنند.

 

بسیاری از آسانسورهای پله نیز با یک کلید تعبیه شده اند تا کاربر از استفاده دیگران از آسانسور جلوگیری کند.

 

با آلپای آسانسور خود را نصب کنید .

امروزه ، نصب خود آسانسورهای پله در حال تبدیل شدن به یک روند متداول برای افراد علاقمند به پروژه های DIY است .

آسانسورهای پله برای خرید در دسترس هستند که می توانند توسط تیم متخصصین آلپای نصب شوند.

متخصصان در صنعت تجهیزات پزشکی خانگی توصیه نمی کنند که مردم سعی کنند خود این محصولات را نصب کنند.

آنها معتقدند که از نظر گارانتی ، مراقبت طولانی مدت و خدمات ، بسیار حرفه ای تر است که یک متخصص آموزش دیده بتواند این محصولات را نصب کند.

علاوه بر این ،  متخصصان ما همچنین از کلیه اقدامات ایمنی و نگرانی های مربوط به نصب صحیح آسانسورهای پله و همچنین کدهای آسانسور محلی قابل استفاده آگاه هستند.

پس پیشنهاد میکنیم که نصب آسانسور راه پله ( پله پیما ) خود را به ما بسپارید .

 

سرعت سفر

آسانسورهای پله به طور معمول شروع به کار “نرم” می کنند ، بنابراین کاربر به محض شروع حمل و نقل حرکت نمی کند. سرعت مسافرتی معمولی برای کابین راه پله مستقیم ریل داخلی بین 0.07 متر در ثانیه (13.78 فوت در دقیقه) و 0.15 متر در ثانیه (29.53 پا در دقیقه) (0.34 مایل در ساعت) است. اگر کنترل باعث شود سرعت آنها در شیب و خم شدن کند شود ، سرعت کابین بالابر راه آهن خمیده ممکن است در سفر متفاوت باشد.

مقاله ما در این نقطه به پایان رسید .

امیدواریم که کمک شایانی جهت برطرف کردن نیاز شما در این تارنمای اینترنتی کرده باشیم .

اگر در این صفحه پاسخ سوال خود را نیافته اید و یا برای نصب آسانسور نیاز به مشاوره دارید ؛ با ما تماس بگیرید .

مجموعه آلپای با نیروی جوان در اهداف بلند مدت خود در نظر دارد تا بهترین شرکت آسانسور ایرانی باشد .

برای حمایت از ما کافیست این مجموعه را به باقی دوستان خود معرفی کنید .

اعتماد شما سرمایه ماست .

منابع :

bruno

wikipedia

stair lift

فهرست مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
Call Now Button